Suche

Informacje prasowe #Biznes/ekonomia
udostepnij

Bosch Tech Compass: 72% ankietowanych uważa, że technologia czyni świat lepszym

W badaniu zrealizowanym przez firmę Bosch, trzech na czterech respondentów uważa postęp technologiczny za klucz do walki ze zmianą klimatu

  • Firma Bosch zapytała mieszkańców Stanów Zjednoczonych, Indii, Niemiec, Chin i Wielkiej Brytanii o ich opinie na temat rozwoju technologicznego i poszczególnych technologii
  • Ankietowani chcą, aby technologia koncentrowała się bardziej na stawianiu czoła wyzwaniom współczesnego świata niż na zaspokajaniu indywidualnych potrzeb
  • Prezes Zarządu Bosch, Stefan Hartung: „Badanie Bosch Tech Compass pokazuje, że ludzie potrzebują technologii, która rozwiązuje problemy naszych czasów”
  • Kraje zachodnie wiążą duże nadzieje z zielonymi technologiami, kraje azjatyckie z AI i 5G
  • Niemcy najbardziej otwarci na innowacyjne sposoby transportu: prawie 40% skorzystałoby z możliwości teleportacji
Magdalena Kołomańska

Magdalena Kołomańska >

X

Zdecydowana większość ankietowanych na całym świecie uważa, że postęp technologiczny czyni świat lepszym (średnio aż 72%). To wniosek z Bosch Tech Compass, reprezentatywnego badania opinii publicznej przeprowadzonego w Chinach, Indiach, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. W związku z szybkimi i głębokimi zmianami, jakie wprowadza technologia w wielu dziedzinach życia, Bosch Tech Compass ma zachęcić ludzi do bliższego przyjrzenia się pozytywnemu wpływowi postępu technologicznego na zglobalizowany świat.

Postęp technologiczny kluczem do walki ze zmianami klimatu

Chociaż technologia może umożliwić niemal wszystko, nawet stworzenie pizzy za pomocą drukarki 3D, respondenci z całego świata zdecydowanie zgadzają się, że powinna bardziej koncentrować się na rozwiązywaniu głównych wyzwań naszych czasów, a nie na zaspokajaniu indywidualnych potrzeb (83%). Badanie pokazuje, że ponad trzech na czterech respondentów na całym świecie postrzega postęp technologiczny jako klucz do walki ze zmianą klimatu. „Bosch Tech Compass pokazuje, że ludzie potrzebują technologii, która rozwiązuje problemy naszych czasów. Powinna nas wspierać, ułatwiać życie i czynić świat lepszym. Dlatego w firmie Bosch tworzymy technologię, która przez długie lata będzie służyć ludziom” – mówi Stefan Hartung, prezes globalnego Zarządu Bosch.

Pomimo ogólnego zaufania do postępu technologicznego, istnieją regionalne różnice w postrzeganiu sposobu, w jaki technologia jest obecnie wykorzystywana. Większość respondentów z Chin (83%) i Indii (77%) jest przekonana, że technologia jest obecnie wykorzystywana w wystarczającym stopniu do rozwiązywania głównych problemów naszych czasów. Tymczasem w pozostałych badanych krajach uważa tak zdecydowana mniejszość: w USA to 47%, w Wielkiej Brytanii 37%, a w Niemczech - jedynie 29% respondentów.

„Bosch Tech Compass pokazuje, że ludzie chcą technologii, która rozwiązuje problemy naszych czasów” – mówi dyrektor generalny Bosch Stefan Hartung.

Kraje zachodnie wiążą duże nadzieje z zielonymi technologiami, Azja z AI

W ocenie poszczególnych technologii i ich wykorzystania występują znaczne różnice regionalne. Podczas gdy Niemcy, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone postrzegają zielone technologie, takie jak inżynieria klimatyczna, biotechnologia i wodór, jako mające szczególnie pozytywny wpływ na społeczeństwo, Chiny i Indie wiążą duże nadzieje z inteligentnymi i połączonymi technologiami, takimi jak sztuczna inteligencja i 5G. Co więcej, około jedna trzecia wszystkich respondentów w Stanach Zjednoczonych i Europie postrzega sztuczną inteligencję jako największe zagrożenie technologiczne.

„Złagodzenie takich obaw to kolejny powód, dla którego budowanie zaufania do technologii cyfrowej będzie miało kluczowe znaczenie. Będzie to miało także bezpośredni wpływ na zachowania konsumentów” – mówi Hartung.

Cztery na pięć osób na całym świecie uważa, że sukces firmy będzie zależał od budowania cyfrowego zaufania wśród klientów w przyszłości. Dla 43% respondentów z całego świata zaufanie odgrywa większą rolę w świecie cyfrowym niż w świecie analogowym, w przeciwieństwie do zaledwie 20%, którzy postrzegają je na odwrót. „Dlatego też firma Bosch wprowadziła swój kodeks etyczny dotyczący sztucznej inteligencji, który jest ważnym głosem w debacie publicznej na temat sztucznej inteligencji i zaufania do tej technologii” – dodaje Hartung.

„Złagodzenie takich obaw to kolejny powód, dla którego budowanie zaufania do technologii cyfrowej będzie miało kluczowe znaczenie. Będzie to miało także bezpośredni wpływ na zachowania konsumentów” - mówi Hartung.

Prowadzenie samochodu czy teleportacja?

Zapytani o to, jak woleliby się poruszać w przyszłości – niezależnie od możliwości technicznych – respondenci z Niemiec byli najbardziej otwarci na korzystanie z innowacji. Prawie czterech na dziesięciu Niemców (39%) wybrałoby teleportację jako preferowany środek transportu, co czyni ich bardziej odważnymi niż mieszkańców np. Chin (34%). Teleportacja ma też grupę fanów w Wielkiej Brytanii (27%), USA (20%) i Indiach (10%). Jak pokazało badanie, teleportacja nie znajdowała się jednak na szczycie listy życzeń w żadnym kraju. Na pierwszym miejscu z wynikiem 56% był znacznie bardziej przyziemny samochód kierowany przez człowieka, a następnie samoloty (40%) i pociągi (32%).

O badaniu

W sierpniu 2021 r. Gesellschaft für Innovative Marktforschung mbH (GIM) w imieniu Robert Bosch GmbH przeprowadziło ankietę internetową w pięciu krajach (Chiny, Niemcy, Indie, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone). W Niemczech i Wielkiej Brytanii w ankiecie wzięło udział 1000 osób, w Chinach, Indiach i Stanach Zjednoczonych 2000 osób. Próby są reprezentatywne dla danego kraju pod względem regionu, płci i wieku (DE, UK, USA: 18–69 lat / CN, IN: 18–59 lat).

Dodatkowe informacje:

www.bosch.com/techcompasswww.bosch.com/techcompass

Zdjęcia i grafiki do bezpłatnego wykorzystania przy publikacji informacji z powyższego materiału, z podpisem „fot. Bosch” lub „źródło Bosch”

Kontakt dla mediów w Polsce:

Magdalena Kołomańska

Kierownik Komunikacji Korporacyjnej i Public Affairs

+48 715 48 04

magdalena.kolomanska@pl.bosch.com

Grupa Bosch jest wiodącym światowym dostawcą technologii i usług. Na całym świecie zatrudnia blisko 401 300 pracowników (stan na 31 grudnia 2021 roku). Według wstępnych danych, w 2021 r. firma wygenerowała sprzedaż na poziomie 78,8 mld euro. Jej działalność podzielona jest na cztery sektory biznesowe: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods oraz Energy and Building Technology. Jako wiodący dostawca IoT, Bosch oferuje innowacyjne rozwiązania dla inteligentnych domów, Przemysłu 4.0, oraz mobilność połączonej w sieci. Bosch realizuje wizję mobilności, która jest zrównoważona, bezpieczna i ekscytująca. Wykorzystuje swoją wiedzę w zakresie technologii czujników, oprogramowania i usług, a także własną chmurę IoT, aby oferować swoim klientom połączone, interdyscyplinarne rozwiązania z jednego źródła. Celem strategicznym Grupy Bosch jest ułatwianie życia w sieci dzięki produktom i rozwiązaniom, które zawierają sztuczną inteligencję (AI) albo zostały opracowane lub wyprodukowane z jej pomocą. Bosch poprawia jakość życia na całym świecie dzięki innowacyjnym produktom i usługom, które wzbudzają entuzjazm. Bosch tworzy technologię, która jest „bliżej nas”. Grupa Bosch obejmuje spółkę Robert Bosch GmbH oraz około 440 spółek zależnych i regionalnych w około 60 krajach. Łącznie z partnerami handlowymi i serwisowymi, globalna sieć produkcyjna, inżynieryjna i handlowa Bosch obejmuje prawie wszystkie kraje świata. Od pierwszego kwartału 2020 roku Grupa Bosch, posiadająca ponad 400 lokalizacji na całym świecie, jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. Podstawą przyszłego wzrostu przedsiębiorstwa jest jego siła innowacyjna. W 128 zakładach na całym świecie Bosch zatrudnia w dziale badań i rozwoju około 76 300 pracowników, z czego prawie 38 000 to inżynierowie oprogramowania.

Przedsiębiorstwo zostało założone w 1886 roku w Stuttgarcie przez Roberta Boscha (1861-1942) jako "Warsztat Mechaniki Precyzyjnej i Elektrotechniki". Szczególna struktura własnościowa spółki Robert Bosch GmbH gwarantuje swobodę przedsiębiorczości Grupy Bosch, umożliwiając przedsiębiorstwu długoterminowe planowanie i podejmowanie znacznych inwestycji z wyprzedzeniem w celu zabezpieczenia przyszłości. Dziewięćdziesiąt cztery procent kapitału zakładowego spółki Robert Bosch GmbH należy do Robert Bosch Stiftung GmbH, fundacji charytatywnej. Pozostałe udziały są w posiadaniu spółki Robert Bosch GmbH oraz spółki należącej do rodziny Bosch. Większość praw głosu należy do Robert Bosch Industrietreuhand KG. Funkcje związane z własnością przedsiębiorstwa są realizowane przez fundusz powierniczy.

Dodatkowe informacje dostępne są na stronach internetowych: www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, https://twitter.com/BoschPress

pobierz

Wciąż czegoś szukasz?