Suche

Informacje prasowe #Mobilność
udostepnij

IAA Mobility: przyjazne dla klimatu rozwiązania dla wszystkich rodzajów mobilności – w obszarze elektromobilności Bosch generuje sprzedaż na poziomie ponad miliarda euro

Sprzedaż systemów wspomagania kierowcy wzrośnie o 40 procent

  • Volkmar Denner, prezes zarządu Robert Bosch GmbH: „Elektromobilność stanie się dla nas podstawową działalnością, a mobilność bez CO2 obszarem wzrostu”
  • Stefan Hartung, członek zarządu i prezes sektora Mobility Solutions: „Oczekuje się, że do 2035 r. 60 procent wszystkich nowo zarejestrowanych pojazdów na świecie będą stanowiły samochody elektryczne”
  • Rozwój biznesu: obroty w obszarze mobilności rosną o 10 procent
  • Obiecujące nowe obszary: Bosch jest liderem na rynku systemów wspomagania kierowcy i rozwija się szybciej niż rynek elektromobilności
  • Nowość: na targach IAA Bosch prezentuje pierwszy kabel do ładowania samochodów elektrycznych bez skrzynki sterowniczej
Łukasz Kałucki

Łukasz Kałucki >

X

Monachium, Niemcy – W obszarze elektromobilności żadna inna firma nie oferuje tak wielu opcji jak Bosch: od rowerów elektrycznych po maszyny budowlane, od chipów z węglika krzemu po wstępnie zintegrowane moduły e-osi. To się opłaca: w obszarze elektromobilności Bosch rośnie dwa razy szybciej niż rynek i w tym roku wygeneruje ponad miliard euro ze sprzedaży. Ten biznes wciąż nabiera tempa: do 2025 roku sprzedaż ma wzrosnąć pięciokrotnie. „Elektromobilność stanie się dla nas podstawową działalnością, a mobilność bez CO2 obszarem wzrostu. Zamieniamy wyzwania w możliwości – tak działamy w Bosch” – powiedział dr Volkmar Denner, prezes zarządu Bosch na targach IAA Mobility 2021 w Monachium. Te obszary wzrostu obejmują również zautomatyzowaną jazdę. Wspomaganie kierowcy to podstawa wszystkich poziomów zautomatyzowanej jazdy. Bosch rozwija się szybciej niż rynek – na poziomie 40 procent. Dobra pozycja firmy w obszarach elektromobilności i zautomatyzowanej jazdy pomaga jej skutecznie utrzymać się na rynku naznaczonym kryzysem związanym z pandemią Covid, niedoborami chipów i jeszcze szybszą transformacją sfery mobilności. Przychody ze sprzedaży w sektorze Mobility Solutions wzrosną w tym roku o 10 proc. „Bosch jest liderem technologicznym, a to oznacza sukces biznesowy” – powiedział Denner.

Jazda elektryczna – przełom, dzięki zaawansowanej technologii Bosch

Elektromobilność będzie kolejnym rozdziałem w historii sukcesu firmy Bosch. Dzięki wstępnym inwestycjom o łącznej wartości 5 miliardów euro oraz najbardziej efektywnym na rynku rozwiązaniom w zakresie elektrycznego napędu, dokonuje się przełom. Tylko w tym roku inwestycje wyniosą kolejne 700 milionów euro. Bosch postrzega siebie jako proaktywną firmę, która kształtuje przyszłość. „Przygotowujemy się na rosnące zapotrzebowanie na pojazdy elektryczne na całym świecie. Spodziewamy się, że 60 procent wszystkich nowo zarejestrowanych pojazdów w 2035 r. będzie elektrycznych” – powiedział dr Stefan Hartung, członek zarządu i prezes sektora Mobility Solutions. Rowery z napędem elektrycznym Bosch są dowodem na to, że dzięki swojej innowacyjności firma od dziesięciu lat kreuje rynek e-Bike. Docelowo, Bosch chce kształtować cały rynek z zakresu mobilności. „Musi być przyjazna dla klimatu, ale musi też być przystępna cenowo i atrakcyjna, nie tylko w świetle ambitnych celów wyznaczonych przez UE” – dodał Denner. „Tylko w ten sposób ludzie i towary pozostaną mobilni również w przyszłości”. Aby to osiągnąć, Bosch oferuje na całym świecie przyjazne dla klimatu rozwiązania dla wszystkich rodzajów mobilności, zgodnie z wymogami politycznymi. Bosch inwestuje nie tylko w akumulatorowe układy napędowe, ale także w układy napędowe z ogniwami paliwowymi i angażuje się w projekty dla klientów w Chinach, Stanach Zjednoczonych i Europie. W Chinach jeżdżą już pierwsze ciężarówki z rozwiązaniami technicznymi Bosch.

Technika Bosch ułatwia ludziom codzienne życie. Podczas jazdy elektrycznej decydującą rolę odgrywa ładowanie. W Monachium Bosch prezentuje nowy uniwersalny kabel do ładowania samochodów elektrycznych. Posiada zintegrowane systemy sterowania i bezpieczeństwa oraz adaptery do wtyczek typu 2 i domowych. Nawet podczas ładowania z gniazdka 230 V może obejść się bez zwykłej skrzynki typu In-Cable Control Box, co oznacza, że waży mniej niż trzy kilogramy – około 40 procent mniej niż konwencjonalne kable ze skrzynkami sterującymi. W celu ułatwienia kierowcom ładowania pojazdów, Bosch zapewnia im dostęp do aplikacji, w której znajdą ponad 200 000 punktów ładowania, a także zapłacą za ładowanie w szybki i prosty sposób.

Autonomiczna jazda – Bosch oferuje wszystko z jednego źródła

Sterowniki, czujniki, sztuczna inteligencja: portfolio Bosch zawiera wszystkie elementy umożliwiające zautomatyzowaną jazdę, a firma zatrudnia około 5000 inżynierów pracujących nad wszystkimi poziomami jej rozwoju. Należą do nich nie tylko rozszerzone funkcje wspomagania, które pozwalają kierowcy zdjąć ręce z kierownicy. Dzięki rozwiązaniom Bosch możliwe są już całkowicie bezobsługowe funkcje jazdy. „Projekt pilotażowy Bosch z dziedziny zautomatyzowanego parkowania samochodu ustanowił standardy w Niemczech i Stanach Zjednoczonych” – powiedział Denner. Bosch współpracuje już z Mercedes-Benz i innymi partnerami nad wdrożeniem tej funkcji na parkingu na lotnisku w Stuttgarcie. Nowy Mercedes-Benz Klasy S to pierwszy na świecie samochód produkowany seryjnie, w którym zastosowano niezbędne do tego rozwiązania. Aby pojazdy bez kierowcy, sterowane za pomocą smartfona, mogły przemieszczać się do zarezerwowanego miejsca parkingowego, Bosch wyposaża garaż m.in. w zamontowane na stałe kamery. Oczekuje się, że do 2025 r. pojawi się kolejne 1000 takich garaży. Biorąc pod uwagę wszystkie korzyści związane z komfortem, Bosch postrzega automatyzację jazdy przede wszystkim jako rozwiązanie, które może zapewnić większe bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Bosch był pionierem wprowadzając na rynek systemy – od elektronicznej kontroli uślizgu po automatyczne hamowanie awaryjne – i nadal wprowadza rozwiązania mające na celu zapewnienie bezwypadkowej jazdy. Jednocześnie firma dostarcza innowacyjne oprogramowanie, które stanowi podstawę inteligencji, jaką muszą mieć samochody. „Nawet w przypadku mobilności przyszłości zdominowanej przez oprogramowanie, nasza głęboka wiedza na temat systemów będzie zaletą: Bosch czuje się równie dobrze w świecie elektroniki pokładowej, jak i Internetu Rzeczy, z którym samochody będą połączone” – powiedział Denner.

Połączona z siecią jazda – Bosch myśli nie tylko o samochodach

Zgodnie z tym, co Bosch przewidział już dziesięć lat temu, w pojazdach coraz większą rolę odgrywa oprogramowanie. W przyszłości oprogramowanie będzie równie ważne, jak osiągi czy efektywność napędu. Bosch aktywnie kształtuje tę zmianę. Firma jest do tego dobrze przygotowana: prawie połowa pracowników działu R&D w sektorze Mobility Solutions to programiści. Nawet rower staje się częścią internetu, czego dowodem jest nowa aplikacja Bosch eBike Flow. Umożliwia ona między innymi aktualizację oprogramowania w podzespołach. Ponadto integracja oprogramowania staje się coraz ważniejsza: również tutaj Bosch ma niezbędną wiedzę specjalistyczną. Przykładem są komputery informacyjno-multimedialne: do 2025 r. ich moc obliczeniowa i złożoność oprogramowania podwoją się. Bosch zapewnia niezawodną interakcję różnych modułów oprogramowania. Co więcej, jeśli chodzi o łączność sieciową, pomysły firmy wykraczają daleko poza samochody. „Bosch to nie tylko samochody, ale także fabryki i domy. Jak żadna inna firma, możemy łączyć ze sobą różne domeny za pomocą sieci” – powiedział Hartung. Od kwietnia tego roku modele Mercedes-Benz wyposażone w asystenta głosowego MBUX pełnią również funkcję centrum dowodzenia dla aplikacji Smart Home Bosch. Wystarczy komenda głosowa z fotela kierowcy, aby skontaktować się z inteligentnym domem i wyłączyć światła, otworzyć rolety i regulować ogrzewanie. Wszystko to pokazuje, że technika Bosch toruje drogę do mobilności, która jest zrównoważona, bezpieczna i ekscytująca.

Zdjęcie do bezpłatnej publikacji z podpisem: Fot. Bosch

Kontakt w sprawie zapytań prasowych:

Łukasz Kałucki

lukasz.kalucki@pl.bosch.com

+48 22 715 48 05

Grupa Bosch jest wiodącym światowym dostawcą technologii i usług. Na całym świecie zatrudnia blisko 401 300 pracowników (stan na 31 grudnia 2021 roku). Według wstępnych danych, w 2021 r. firma wygenerowała sprzedaż na poziomie 78,8 mld euro. Jej działalność podzielona jest na cztery sektory biznesowe: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods oraz Energy and Building Technology. Jako wiodący dostawca IoT, Bosch oferuje innowacyjne rozwiązania dla inteligentnych domów, Przemysłu 4.0, oraz mobilność połączonej w sieci. Bosch realizuje wizję mobilności, która jest zrównoważona, bezpieczna i ekscytująca. Wykorzystuje swoją wiedzę w zakresie technologii czujników, oprogramowania i usług, a także własną chmurę IoT, aby oferować swoim klientom połączone, interdyscyplinarne rozwiązania z jednego źródła. Celem strategicznym Grupy Bosch jest ułatwianie życia w sieci dzięki produktom i rozwiązaniom, które zawierają sztuczną inteligencję (AI) albo zostały opracowane lub wyprodukowane z jej pomocą. Bosch poprawia jakość życia na całym świecie dzięki innowacyjnym produktom i usługom, które wzbudzają entuzjazm. Bosch tworzy technologię, która jest „bliżej nas”. Grupa Bosch obejmuje spółkę Robert Bosch GmbH oraz około 440 spółek zależnych i regionalnych w około 60 krajach. Łącznie z partnerami handlowymi i serwisowymi, globalna sieć produkcyjna, inżynieryjna i handlowa Bosch obejmuje prawie wszystkie kraje świata. Od pierwszego kwartału 2020 roku Grupa Bosch, posiadająca ponad 400 lokalizacji na całym świecie, jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. Podstawą przyszłego wzrostu przedsiębiorstwa jest jego siła innowacyjna. W 128 zakładach na całym świecie Bosch zatrudnia w dziale badań i rozwoju około 76 300 pracowników, z czego prawie 38 000 to inżynierowie oprogramowania.

Przedsiębiorstwo zostało założone w 1886 roku w Stuttgarcie przez Roberta Boscha (1861-1942) jako "Warsztat Mechaniki Precyzyjnej i Elektrotechniki". Szczególna struktura własnościowa spółki Robert Bosch GmbH gwarantuje swobodę przedsiębiorczości Grupy Bosch, umożliwiając przedsiębiorstwu długoterminowe planowanie i podejmowanie znacznych inwestycji z wyprzedzeniem w celu zabezpieczenia przyszłości. Dziewięćdziesiąt cztery procent kapitału zakładowego spółki Robert Bosch GmbH należy do Robert Bosch Stiftung GmbH, fundacji charytatywnej. Pozostałe udziały są w posiadaniu spółki Robert Bosch GmbH oraz spółki należącej do rodziny Bosch. Większość praw głosu należy do Robert Bosch Industrietreuhand KG. Funkcje związane z własnością przedsiębiorstwa są realizowane przez fundusz powierniczy.

Dodatkowe informacje dostępne są na stronach internetowych: www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, https://twitter.com/BoschPress

pobierz

Wciąż czegoś szukasz?