Suche

Informacje prasowe #Connected mobility

Ford, Bedrock i Bosch testują w Detroit zautomatyzowane parkowanie pojazdów

  • Pojazdy badawcze Ford Escape testują pierwsze amerykańskie rozwiązania oparte na infrastrukturze do wysoce zautomatyzowanego parkowania bez kierowcy
  • Korzystając z zaawansowanego zestawu czujników opartych na infrastrukturze, pojazdy wjeżdżają i parkują w zamkniętym garażu firmy Bedrock
  • Mniejszy stres kierowcy związany z szukaniem miejsca parkingowego; większa pojemność parkingów, dzięki wykorzystaniu usługi zautomatyzowanego parkowania
Łukasz Kałucki

Łukasz Kałucki >

X

Ford Motor Company, Bedrock i Bosch rozpoczynają projekt z wykorzystaniem podłączonych do sieci pojazdów testowych Ford Escape, które mogą jeździć i parkować w garażu „Bedrock’s Assembly Garage” w Detroit, korzystając z inteligentnej infrastruktury Bosch. Jest to pierwsze w USA rozwiązanie oparte na infrastrukturze do zautomatyzowanego parkowania w usłudze automated valet parking.

Testy są prowadzone w dzielnicy Corktown, przy stacji kolejowej Michigan Central Station, która jest nowym centrum innowacji dla Forda. Dzielnica przyciąga innowatorów z całego świata, którzy opracowują i testują nowe rozwiązania, aby sprostać wyzwaniom związanym z transportem miejskim, poprawić dostęp ludzi do rozwiązań mobilnych i przygotować się na świat, który będzie coraz bardziej autonomiczny i połączony z siecią.

„Nieustannie poszukujemy możliwości rozszerzenia naszego wiodącego pakietu technologii wspomagających kierowcę pod nazwą Ford Co-Pilot360, który pomaga im prowadzić bezpieczniej i wierzymy, że rozwiązanie jakim jest automated valet parking jest bardzo obiecujące” – powiedział Ken Washington, dyrektor ds. technologii w Ford Motor Company.

„Nasza współpraca z firmami Bosch i Bedrock jest zgodna z naszą wizją przyszłości, która zakłada coraz bardziej zautomatyzowane pojazdy, w większym stopniu monitorujące swoje otoczenie, a jednocześnie wymagające mniejszej mocy obliczeniowej komputerów pokładowych”.

Projekt wpisuje się w wizję firmy Bedrock, polegającą na łączeniu budowlanych i historycznych osiągnięć z najnowszą technologią parkowania i mobilności – w tym obecną instalacją do pierwszego automatycznego parkowania na Środkowym Zachodzie. Usługa będzie polegała na odbieraniu i zwracaniu samochodów w piwnicy budynku Free Press Building, korzystając z zatoczek na poziomie ulicy.

„Staramy się być w czołówce inicjatyw związanych z parkowaniem i mobilnością w Detroit, ponieważ zdajemy sobie sprawę z wagi wzajemnych zależności między nieruchomościami, a mobilnością” – powiedziała Heather Wilberger, dyrek-tor ds. informacji w Bedrock. „Oprócz radykalnego skrócenia czasu parkowania, postrzegamy to rozwiązanie jako pierwszy krok do wprowadzenia zautomatyzowanego parkingu dla naszego miasta, zapewniając najwyższą wygodę naszym najemcom, gościom i mieszkańcom”.

Testowanie usługi automated valet parking będzie dostępne dla najemców i publiczności do końca września.

Połączony z siecią pojazd i inteligentna infrastruktura usprawniają automatyczne parkowanie

Połączone z siecią pojazdy testowe Forda działają w sposób wysoce zautomatyzowany dzięki komunikacji vehicle-to-infrastructure (V2I) z inteligentną infrastrukturą parkingową firmy Bosch. Czujniki infrastruktury rozpoznają i lokalizują pojazd w celu sterowania manewrem parkowania, w tym pomagają uniknąć pieszych i innych zagrożeń. Jeśli infrastruktura wykryje coś na drodze pojazdu, może natychmiast go zatrzymać.

„W przypadku firmy Bosch usługa zautomatyzowanego parkowania łączy w sobie nasze duże doświadczenie w zakresie mobilności i techniki budowlanej, aby zapewnić inteligentne rozwiązanie infrastrukturalne, które usprawnia codzienne życie” – powiedział Mike Mansuetti, prezes firmy Bosch w Ameryce Północnej. „Ta technologia pozwala konsumentom dostrzec korzyści wynikające z wysoce zautomatyzowanej technologii, ponieważ pojazd sam wykonuje takie zadanie jak np. parkowanie w garażu”.

Po przybyciu do garażu kierowca zostawia samochód w wyznaczonym miejscu i za pomocą aplikacji w smartfonie uruchamia automatyczny manewr parkowania. Kierowcy korzystają również z aplikacji, aby poprosić o zwrot pojazdu do wyznaczonego miejsca odbioru, przyspieszając cały proces parkowania i unikając kłopotliwego szukania pojazdu po powrocie do garażu.

Podstawą jest efektywne wykorzystanie przestrzeni i usług związanych z pojazdami

Zautomatyzowane rozwiązania parkingowe przynoszą korzyść właścicielom garaży, umożliwiając bardziej efektywne wykorzystanie przestrzeni parkingowej. Dzięki zautomatyzowanemu parkowaniu z usługą parkingową, nawet 20 proc. więcej pojazdów może się zmieścić na tej samej powierzchni. Rozwiązanie można wdrożyć na etapie przebudowy budynku, tak jak w Assembly Garage lub zaplanować infrastrukturę do zastosowania przy budowie nowych garaży.

Oprócz zwykłego parkowania, pojazd mógłby również wjeżdżać do miejsc w ga-rażu w celu wykonania określonych usług, takich jak ładowanie akumulatorów lub mycie na myjni samochodowej. W ramach projektu, Ford, Bedrock i Bosch zademonstrują, w jaki sposób pojazd będzie poruszał się najpierw do miejsca serwisowego zanim ostatecznie przejedzie bez kierowcy na miejsce parkingowe, a potem do miejsca wyjazdu.

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania z podpisem fot. Bedrock, Bosch, Ford.

W Polsce Grupa Bosch jest obecna od roku 1992. Reprezentują ją cztery spółki: Robert Bosch; Bosch Rexroth; BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego i sia Abrasives Polska. Bosch prowadzi w Polsce działalność w pięciu lokalizacjach: Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Rzeszowie i Goleniowie i zatrudnia blisko 7 700 pracowników (zgodnie ze stanem na 31.12.2020). W 2020 roku Grupa Bosch w Polsce wygenerowała obrót ze sprzedaży na rynku krajowym w wysokości 5,5 mld złotych, a całkowite przychody netto Grupy Bosch w Polsce, z uwzględnieniem sprzedaży spółek nieskonsolidowanych i sprzedaży wewnętrznej, wyniosły 9,8 mld złotych.

Więcej: www.bosch.pl, www.bosch-prasa.pl, www.facebook.com/BoschPolska

Grupa Bosch jest wiodącym globalnym dostawcą technologii i usług. Zatrudnia blisko 395 000 pracowników na całym świecie (wg danych na 31.12.2020). W 2020 roku firma wygenerowała obrót w wysokości 71,5 miliarda euro. Bosch prowadzi działalność w czterech sektorach: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods oraz Energy and Building Technology. Jako wiodące przedsiębiorstwo IoT, firma oferuje innowacyjne rozwiązania dla inteligentnych domów (Smart Homes), inteligentnych miast (Smart Cities) oraz zintegrowanej w sieci mobilności i zintegrowanego przemysłu. Bosch realizuje wizję mobilności, która jest zrównoważona, bezpieczna i ekscytująca. Wykorzystuje swoją wiedzę specjalistyczną w zakresie technologii czujników, oprogramowania i usług, a także własnej chmury IoT, aby oferować swoim klientom połączone rozwiązania między domenami z jednego źródła. Strategicznym celem Grupy Bosch jest ułatwianie życia poprzez produkty i rozwiązania, wyposażone w sztuczną inteligencję (AI), albo opracowane lub wyprodukowane z jej pomocą. Bosch poprawia jakość życia na całym świecie dzięki innowacyjnym produktom i usługom, które wzbudzają entuzjazm. Bosch tworzy technologię, która jest „bliżej nas” Grupę Bosch reprezentuje spółka Robert Bosch GmbH oraz ok. 440 spółek zależnych i regionalnych w ponad 60 krajach. Z uwzględnieniem dystrybutorów i partnerów serwisowych, Bosch prowadzi sprzedaż i produkcję, działalność badawczo-rozwojową i sprzedaż niemal we wszystkich krajach świata. W swoich 400 lokalizacjach na świecie, Bosch osiągnął już neutralność klimatyczną w obszarze własnych emisji. Podstawą rozwoju przedsiębiorstwa jest innowacyjność. Bosch zatrudnia 73 000 pracowników w działach badań i rozwoju w 129 ośrodkach R&D na całym świecie oraz blisko 30 000 ekspertów IT.

Więcej: www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-presse.de, www.twitter.com/BoschPresse

pobierz

Wciąż czegoś szukasz?