Strona startowa - Bosch w Polsce

Forum prasowe Bosch

Informacje prasowe
Konferencje prasowe
Informacje o firmie

Wyszukiwarka informacji

Dział


Szukana fraza



Zakres dat



Serwis e-mail

Wyślemy Ci informacje prasowe Bosch e-mailem

zapisz się / zmień / usuń

Informacje o firmie

Bosch w Polsce Bosch na świecie

Inne spółki Boscha w Polsce

BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Bosch Rexroth

Kanał RSS

Kanał RSS z informacjami prasowymi

subskrybuj

Technika Bosch na pokładzie Dallara Stradale


Najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa we włoskim samochodzie wyścigowym

Zdjęcia (3)

Zdjęcie do informacji: Technika Bosch na pokładzie Dallara Stradale
Zdjęcie do informacji: Technika Bosch na pokładzie Dallara Stradale
Zdjęcie do informacji: Technika Bosch na pokładzie Dallara Stradale
Pobierz treść
31 października 2018
Informacja prasowa
Części Samochodowe i Diagnostyka
liczba zdjęć: 3
• Technika Bosch: bezpieczeństwo i osiągi bez odbierania przyjemności z jazdy
• Bosch opracował specjalnie dla Dallara Stradale elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESP) oraz sterownik silnika
 


Włoski producent samochodów wyścigowych przedstawia swój pierwszy pojazd dopuszczony do ruchu drogowego – Dallara Stradale. Założyciel firmy, Giampaolo Dallara, realizuje w ten sposób długo pielęgnowane marzenie. Ten nowy samochód sportowy o mocy 400 KM i wadze zaledwie 855 kg gwarantuje czystą przyjemność z jazdy. Samo wsiadanie do pozbawionego drzwi dwumiejscowego pojazdu sprawia wrażenie wciskania się do środka bolidu Formuły 1. Firmy Dallara i Bosch połączyły siły w celu opracowania kluczowych systemów bezpieczeństwa i sterowania silnikiem, potrzebnych do zapanowania nad tym ekstremalnie sportowym samochodem na drodze i torze wyścigowym.

Niestandardowe rozwiązania w zakresie software’u i hardware’u
Na stworzenie pierwszego ulicznego samochodu sportowego firma Dallara potrzebowała niespełna 3 lata. W zakresie oprogramowania i sprzętu włoska firma skorzystała z pomocy Bosch Engineering. Zaprojektowanie samochodu przeznaczonego do wyścigów z dopuszczeniem do ruchu drogowego, a jednocześnie rozwijającego maksymalną moc przy zachowaniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa stanowiło duże wyzwanie dla obu zespołów. Software i hardware dla jednostki sterującej silnika musiały być dostosowane do wyjątkowo lekkiej konstrukcji samochodu i jego nietypowej architektury. Silnik benzynowy jest wyposażony w filtr cząstek stałych, a mimo to rozwija stale pełną moc. Jest to możliwe dzięki specjalnym strategiom sterowania silnikiem oraz zaawansowanemu osprzętowi w połączeniu z efektywnym układem bezpośredniego wtrysku.
 
Dallara Stradale jest wyposażony w elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP 9.1 Bosch. System ten został opracowany w celu zapewnienia kierowcom doskonałej kontroli nad pojazdem nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach jazdy, na przykład na torze wyścigowym. Wyposażony w specjalny system czujników, ESP zapewnia kontrolę stabilności Stradale, pomimo dużej dynamiki jazdy (z przyspieszeniem poprzecznym przekraczającym 2 g). ESP został skalibrowany tak, aby wykluczyć wszelkie niepożądane interwencje systemu. Dzięki temu pozwala kierowcom cieszyć się sportowym charakterem auta bez uszczerbku dla bezpieczeństwa i obawy utraty stabilności.
 
Bosch Engineering był od początku do końca zaangażowany w projekt, wspierając Dallara w kompleksowym doradztwie i usługach, począwszy od badań poprzez jazdy próbne, aż po kompleksowy rozwój pojazdu.

AA20-10.18

Osoba odpowiedzialna za kontakt z dziennikarzami

Łukasz Kałucki - Forum Prasowe Bosch

Łukasz Kałucki

(22) 715 48 05

Pliki do pobrania

© Robert Bosch Sp. z o.o.