Strona startowa - Bosch w Polsce

Forum prasowe Bosch

Informacje prasowe
Konferencje prasowe
Informacje o firmie

Wyszukiwarka informacji

Dział


Szukana fraza



Zakres dat



Serwis e-mail

Wyślemy Ci informacje prasowe Bosch e-mailem

zapisz się / zmień / usuń

Informacje o firmie

Bosch w Polsce Bosch na świecie

Inne spółki Boscha w Polsce

BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Bosch Rexroth

Kanał RSS

Kanał RSS z informacjami prasowymi

subskrybuj

Bezpieczniej na drogach z autonomicznie jeżdżącymi ciężarówkami – badanie Bosch przed IAA 2018

Zdjęcia (2)

Zdjęcie do informacji: Bezpieczniej na drogach z autonomicznie jeżdżącymi ciężarówkami – badanie Bosch przed IAA 2018
Zdjęcie do informacji: Bezpieczniej na drogach z autonomicznie jeżdżącymi ciężarówkami – badanie Bosch przed IAA 2018
Pobierz treść
18 września 2018
Informacja prasowa
Części Samochodowe i Diagnostyka
liczba zdjęć: 2
· Zautomatyzowane ciężarówki na drogach: więcej niż jeden na trzech respondentów nie wymaga obecności kierowcy w pojeździe
· Niemcy postrzegają ruch związany z przewozami towarów jako źródło zagrożenia, ale nie chcą rezygnować z częstych dostaw paczek
· Dr Markus Heyn, członek zarządu Bosch: „Ruch związany z przewozami towarów na niemieckich drogach musi stać się bezpieczniejszy i bardziej wydajny, ponieważ nie dotyczy on tylko spedytorów i handlu, ale wszystkich użytkowników dróg"


Coraz więcej pojazdów ciężarowych porusza się po autostradach i drogach krajowych w Niemczech, co skutkuje rosnącą liczbą poważnych wypadków z ich udziałem. Z ankiety przeprowadzonej przez firmy Bosch i Innofact AG w ramach przygotowań do targów pojazdów użytkowych IAA 2018 wynika, że Niemcy czuliby się bezpieczniej na drogach po których poruszałyby się zautomatyzowane ciężarówkami. 40 procent respondentów wolałaby, aby w autonomicznych ciężarówkach znajdował się kierowcę w kabinie, ale już dla co trzeciego badanego – nie jest to konieczne. W rzeczywistości jeden na czterech respondentów miałby więcej zaufania do autonomicznej ciężarówki niż do człowieka za kierownicą. Na razie ciężarówki bez kierowcy wciąż są niezrealizowaną wizją przyszłości. Badanie pokazuje jednak, że w Niemczech coraz częściej zautomatyzowane ciężarówki są uznawane za te bardziej bezpieczne. Inteligentne rozwiązania techniczne na pokładzie takich ciężarówek mogą zapobiec dużej liczbie wypadków – dziewięć na dziesięć kolizji wynika z błędu ludzkiego.
 
Zirytowani ruchem związanym z dostawami
„Ruch związany z przewozami towarów na niemieckich drogach musi stać się bezpieczniejszy i bardziej wydajny, ponieważ nie dotyczy tylko spedytorów i handlu, ale wszystkich użytkowników dróg" – mówi dr Markus Heyn, członek zarządu Robert Bosch GmbH. Bosch ma jasną wizję – drogowy transport towarów w przyszłości powinien być nie tylko bezwypadkowy, ale także wolny od emisji spalin i stresu – dla wszystkich uczestników ruchu drogowego. 57% badanych zadeklarowało, że czuje się szczególnie niebezpiecznie w krytycznych sytuacjach z udziałem ciężarówek – na przykład podczas wjeżdżania na autostradę lub podczas wykonywania przez kierowcę ciężarówki manewru skrętu. Więcej niż jedna osoba na dwie uważa, że na drogach jest zbyt wiele pojazdów do przewozu towarów. Około połowa respondentów twierdzi, że największym problemem jest blokowanie ruchu przez zaparkowane ciężarówki. Inne czynniki powodujące zdenerwowanie to: spaliny emitowane przez pojazdy użytkowe (50 procent) i hałas (43 procent). Tylko co piąty respondent stwierdził, że ruch ciężarówek mu nie przeszkadza.
 
Niewielu chętnych na kompromis
Z ankiety wynika również, że niewiele osób jest gotowych zrobić wszystko, aby odciążyć transport dostaw. Na przykład 73 procent Niemców stwierdziło, że nie chce kupować mniej w internecie. 49 procent badanych jest chętnych na kompromis, akceptując dłuższe czasy oczekiwania na dostawy paczek jako sposób na zmniejszenie natężenia ruchu – przyjmując kuriera tylko raz w tygodniu, a nie codziennie. Jednak co czwarty respondent stwierdził, że ograniczyłby transport dostaw, zwracając mniej towarów, a 36 procent zamawiałoby dostarczenie paczki do centralnego paczkomatu lub punktu odbioru, a następnie odebrałoby je osobiście. Chętnych do płacenia więcej za paczki, które mają być dostarczone, na przykład wieczorem w celu odciążenia ruchu w ciągu dnia, jest tylko 15 procent respondentów.
Badanie pokazuje, że Niemcy bardzo krytycznie odnoszą się do transportu towarów, zarówno na autostradach, jak i w miastach. Faktem jest jednak to, że transport drogowy wzrośnie o kolejne 50 procent do roku 2040 (źródło: analizy Shell). To sprawia, że tym ważniejszym zadaniem staje się sprostanie naglącym wyzwaniom, takim jak zapobieganie wypadkom i odciążenie ruchu towarowego. Na 67. targach IAA Commercial Vehicles w Hanowerze Bosch zaprezentuje rozwiązania dla transportu przyszłości.
 
O badaniu
W badaniu zatytułowanym „Samochody użytkowe w ruchu drogowym" wzięło udział 1 068 osób w wieku od 18 do 69 lat na terenie Niemiec. Badanie przeprowadzono w sierpniu 2018 roku na zlecenie firmy Bosch i Innofact AG.
 
BOSCH NA MIĘDZYNARODOWYCH TARGACH POJAZDÓW UŻYTKOWYCH IAA 2018
Konferencja prasowa: środa, 19 września 2018, godz. 13:20-13:40,
z udziałem dr. Rolfa Bulandera, prezesa sektora biznesowego Mobility Solutions, i dr. Markusa Heyna, członka zarządu spółki Robert Bosch GmbH, na stoisku targowym Bosch A01 w hali 16.
Obserwuj firmę Bosch na targach IAA 2018 na stronie www.bosch-iaa.de oraz na Twitterze: #BoschIAA
Panele z udziałem ekspertów Bosch w New Mobility World Forum,
pawilon 11, sekcja D:

•    środa, 26 września; godz. 10:00–11:00: referat „The Enhancement of Automated Driving (and AI)” – Johannes-Jörg Rüger, prezes działu Commercial Vehicle & Off-Road w spółce Robert Bosch GmbH
•    czwartek, 27 września; godz. 11:15–12:15: dyskusja panelowa „Aftermarket – More than just repair and maintenance”
•    czwartek, 27 września; godz. 14:30–15:30: referat i dyskusja „Masters of Digitalization: Digitizing Businesses & Mobility Ecosystems” – dr Rainer Kallenbach, prezes działu branżowego Connected Mobility Solutions w spółce Robert Bosch GmbH

AA16-09.18

Osoba odpowiedzialna za kontakt z dziennikarzami

Łukasz Kałucki - Forum Prasowe Bosch

Łukasz Kałucki

(22) 715 48 05

Pliki do pobrania

© Robert Bosch Sp. z o.o.