Strona startowa - Bosch w Polsce

Forum prasowe Bosch

Informacje prasowe
Konferencje prasowe
Informacje o firmie

Wyszukiwarka informacji

Dział


Szukana fraza



Zakres dat



Serwis e-mail

Wyślemy Ci informacje prasowe Bosch e-mailem

zapisz się / zmień / usuń

Informacje o firmie

Bosch w Polsce Bosch na świecie

Inne spółki Boscha w Polsce

BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Bosch Rexroth

Kanał RSS

Kanał RSS z informacjami prasowymi

subskrybuj

Autonomiczna jazda w miastach: Bosch i Daimler skorzystają z platformy sztucznej inteligencji udostępnionej przez spółkę Nvidia

Zdjęcia (1)

Zdjęcie do informacji: Autonomiczna jazda w miastach: Bosch i Daimler skorzystają z platformy sztucznej inteligencji udostępnionej przez spółkę Nvidia
Pobierz treść
11 lipca 2018
Informacja prasowa
Części Samochodowe i Diagnostyka
liczba zdjęć: 1
· Bosch i Daimler korzystają z procesorów i oprogramowania na platformie sztucznej inteligencji Drive Pegasus stworzonej przez spółkę technologiczną Nvidia
· Autonomiczna jazda na terenie miast wymaga wszechstronnej, dodatkowej architektury systemowej i najwyższego stopnia bezpieczeństwa funkcjonalnego
· Bosch i Daimler opracowują algorytmy poruszania się pojazdu wykorzystując procesy uczenia maszynowego
· Sieć sterowników dla autonomicznej jazdy w mieście wykonuje setki bilionów operacji obliczeniowych na sekundę


Autonomiczne pojazdy to zaawansowane komputery. Jest to o tyle ważne, że samochody te mają poruszać się samodzielnie po ulicach w oparciu o informacje z wielu różnych czujników. W ramach współpracy w obszarze autonomicznej jazdy w miastach, spółki Bosch i Daimler określiły wymaganą moc obliczeniową dla swojego systemu jazdy. Ponadto partnerzy podjęli decyzję o wyborze amerykańskiej spółki technologicznej Nvidia jako dostawcy platformy sztucznej inteligencji, która jest ważnym elementem dla sieci sterowników autonomicznych pojazdów bez kierowcy. W ramach kontraktu, oprócz platformy Drive Pegasus z wydajnymi procesorami sztucznej inteligencji, Nvidia dostarczy także oprogramowanie operacyjne. Będzie ono obsługiwało algorytmy odpowiedzialne za poruszanie się pojazdu, stworzone przez spółki Bosch i Daimler z wykorzystaniem procesów uczenia maszynowego. W sumie sieć sterowników osiąga moc obliczeniową rzędu setek bilionów operacji na sekundę. Odpowiada to, w przeliczeniu na moc obliczeniową, co najmniej sześciu połączonym w sieć, najnowocześniejszym komputerowym stanowiskom pracy. Dodatkowo Bosch i Daimler będą mogły korzystać z kompetencji spółki Nvidia przy rozwijaniu platformy.
 
Analiza danych z czujników w ciągu ułamków sekund
Autonomiczna jazda na terenie miast wymaga wszechstronnej, dodatkowej architektury systemowej i najwyższego stopnia bezpieczeństwa funkcjonalnego. Wymagania te musi spełniać także sieć sterowników, na którą w przypadku autonomicznej jazdy spada ogrom zadań. Do sieci spływają informacje pozyskiwane z różnego rodzaju czujników wykorzystujących technologię radarową, wideo, lidar i ultradźwiękową. Sam tylko czujnik wideo, podobnie jak kamera stereo Bosch, generują 100 gigabajtów danych na kilometr. Sieć sterowników gromadzi dane ze wszystkich czujników w procesie fuzji danych, analizuje je w ułamkach sekund i w oparciu o to planuje trasę przejazdu. Odbywa się to w czasie zbliżonym do tego, jaki potrzebuje impuls bólu na dotarcie do mózgu, czyli od 20 do 500 milisekund. Bosch i Daimler wniosą do współpracy wieloletnie doświadczenie w rozwijaniu systemów o wysokim poziomie bezpieczeństwa funkcjonalnego. Aby osiągnąć maksymalny poziom bezpieczeństwa, konieczne operacje obliczeniowe są prowadzone równolegle w wielu obwodach scalonych. W mało prawdopodobnym przypadku awarii, system może błyskawicznie sięgnąć po równolegle uzyskiwane wyniki obliczeniowe.
 
Bosch i Daimler zadbają o efektywne chłodzenie sieci sterowników
Ze względu na wysoką moc obliczeniową i duże ilości prowadzonych operacji obliczeniowych, sieć sterowników będzie wymagać chłodzenia. Bosch i Daimler przewidują zastosowanie efektywnego systemu chłodzenia. Mercedes-Benz planuje, że docelowymi samochodami dla wspólnie rozwijanego systemu autonomicznej jazdy w mieście będą pojazdy z napędem elektrycznym. Dlatego sieć sterowników ma zostać zintegrowana w już istniejącym zaawansowanym systemie chłodzenia.

AA08-07.18

Osoba odpowiedzialna za kontakt z dziennikarzami

Łukasz Kałucki - Forum Prasowe Bosch

Łukasz Kałucki

(22) 715 48 05

Pliki do pobrania

© Robert Bosch Sp. z o.o.