Strona startowa - Bosch w Polsce

Forum prasowe Bosch

Informacje prasowe
Konferencje prasowe
Informacje o firmie

Wyszukiwarka informacji

Dział


Szukana fraza



Zakres dat



Serwis e-mail

Wyślemy Ci informacje prasowe Bosch e-mailem

zapisz się

Informacje o firmie

Bosch w Polsce Bosch na świecie

Inne spółki Boscha w Polsce

BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Bosch Rexroth

Kanał RSS

Kanał RSS z informacjami prasowymi

subskrybuj

Dzięki technologii Bosch porozmawiasz ze swoim samochodem

Zdjęcia (2)

Zdjęcie do informacji: Dzięki technologii Bosch porozmawiasz ze swoim samochodem
Zdjęcie do informacji: Dzięki technologii Bosch porozmawiasz ze swoim samochodem
Pobierz treść
3 stycznia 2018
Informacja prasowa
Części Samochodowe i Diagnostyka
liczba zdjęć: 2
·„Zamieniamy asystenta głosowego w pasażera" – mówi dr Dirk Hoheisel, członek zarządu Robert Bosch GmbH
· System głosowy Bosch jest wielojęzyczny i nie wymaga zewnętrznego połączenia z siecią w celu wymiany danych
· Kierowca sam przypisuje nazwę asystentowi głosowemu Boscha


„Jestem Tomasz, twój nowy pasażer. Czy możemy zacząć?" Asystenci głosowi, tacy jak Alexa, Siri, Google, Cortana i Bixby, przejęli już kontrolę nad inteligentnymi gospodarstwami domowymi, sterują oświetleniem i odkurzaczem – teraz Bosch umieszcza asystenta głosowego za kierownicą samochodu. Nowo opracowane rozwiązanie pomaga kierowcom skoncentrować się na ich podstawowym zadaniu. „Kiedy kierowca wsiada do nowoczesnego samochodu, może czasami poczuć się jak pilot samolotu – przyciski, ekrany, mało przejrzyste menu z wieloma funkcjami. Bosch położył kres chaosowi w kokpicie. Zamieniamy asystenta głosowego w pasażera" – mówi dr Dirk Hoheisel, członek zarządu Robert Bosch GmbH. Według badań Allianz Center for Technology, 74 procent niemieckich kierowców jest regularnie rozpraszanych, gdy na przykład obsługują system nawigacji, regulują klimatyzację lub odbierają telefon. Ten rodzaj rozproszenia jest jedną z głównych przyczyn wypadków drogowych.
 
Odpowiada na każde słowo – nawet w trybie offline
Dotychczasowe funkcje poleceń głosowych nie były pomocne w pełnym zakresie ze względu na ich opcjonalny charakter. Kierowca musiał na pamięć uczyć się ich struktury i odczytywać odpowiednie polecenia z wyświetlacza, co rozpraszało jego uwagę. „Powiedz co chcesz, tak jak chcesz to powiedzieć – Bosch umieścił w samochodzie asystenta głosowego, który rozumie kierowcę, tak jak każda inna osoba” – stwierdza Hoheisel. Asystent Boscha nie reaguje już na sztywno sformułowane polecenia. System rozpoznaje naturalne struktury zdań i może nawet przetwarzać akcenty i dialekty – robi to w ponad 30 krajach na świecie. Dla systemu język angielski nie jest po prostu angielskim; posługuje się on dialektem brytyjskim, amerykańskim, nowozelandzkim lub australijskim. Prace nad rozwojem systemu sterowania głosem trwały 10 lat, dzięki temu asystent głosowy Boscha może zrobić coś, co wykracza poza możliwości nawet dobrze znanych konkurentów – myśli z wyprzedzeniem i uczy się. Jeśli, na przykład, kierowca chce zadzwonić do "Piotra", to system przed podjęciem reakcji automatycznie przejrzy kontakty i uwzględni aktualną lokalizację, czas oraz sytuację w jakiej znajduje się kierowca. Rano w drodze do biura imię "Piotr" oznacza prawdopodobnie kolegę w pracy, podczas gdy wieczorem to samo imię może odnosić się do najlepszego przyjaciela. Aby się upewnić asystent zadaje pytanie – „Znalazłem pięć kontaktów pod nazwą Piotr. Czy chcesz zadzwonić do Piotra Nowaka? "Ta zależność od kontekstu jest pierwszym etapem sztucznej inteligencji. Kolejne wyrafinowane rozwiązanie techniczne pozwala kierowcy podać adres docelowy we Francji po francusku – na przykład „Pokieruj mnie na Champ de Mars, Cinq Avenue Anatole w Paryżu” – bez konieczności ręcznego wprowadzania jakichkolwiek zmian w ustawieniach. Asystent automatycznie zrozumie cel i wyznaczy trasę. Co więcej system informacyjno-multimedialny w samochodzie przejmuje pracę obliczeniową bez wysyłania jakichkolwiek danych do chmury. Asystent towarzyszy kierowcy nawet w tunelach, gdy znajduje się poza zasięgiem sieci komórkowej lub w innych krajach, gdy smartfon jest w trybie offline.
 
Reaguje na dowolne imię
Aby rozmowa w samochodzie stała się jeszcze bardziej osobista, kierowca może nazwać swojego asystenta jak zechce. Minęły już czasy, gdy system poleceń głosowych reagował tylko na nazwę przewidzianą przez producenta. System rozpoznawania głosu Bosch rozumie i mówi w 30 różnych językach, w sumie 44 głosami żeńskimi i 9 głosami męskimi. Kierowca aktywuje asystenta wymawiając nadane mu imię bez konieczności czekania na sygnał dźwiękowy.
 
Więcej o asystencie głosowym Bosch
Voice assistant video
 

AA01-01.18

Osoba odpowiedzialna za kontakt z dziennikarzami

Łukasz Kałucki - Forum Prasowe Bosch

Łukasz Kałucki

(22) 715 48 05

Pliki do pobrania

© Robert Bosch Sp. z o.o.