Strona startowa - Bosch w Polsce

Forum prasowe Bosch

Informacje prasowe
Konferencje prasowe
Informacje o firmie

Wyszukiwarka informacji

Dział


Szukana fraza



Zakres dat



Serwis e-mail

Wyślemy Ci informacje prasowe Bosch e-mailem

zapisz się

Informacje o firmie

Bosch w Polsce Bosch na świecie

Inne spółki Boscha w Polsce

BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Bosch Rexroth

Kanał RSS

Kanał RSS z informacjami prasowymi

subskrybuj

W domu i na budowie: 25 lat elektronarzędzi Bosch w Polsce

Zdjęcia (8)

Zdjęcie do informacji: W domu i na budowie: 25 lat elektronarzędzi Bosch w Polsce
Zdjęcie do informacji: W domu i na budowie: 25 lat elektronarzędzi Bosch w Polsce
Zdjęcie do informacji: W domu i na budowie: 25 lat elektronarzędzi Bosch w Polsce
Zdjęcie do informacji: W domu i na budowie: 25 lat elektronarzędzi Bosch w Polsce
Zdjęcie do informacji: W domu i na budowie: 25 lat elektronarzędzi Bosch w Polsce
Zdjęcie do informacji: W domu i na budowie: 25 lat elektronarzędzi Bosch w Polsce
Zdjęcie do informacji: W domu i na budowie: 25 lat elektronarzędzi Bosch w Polsce
Zdjęcie do informacji: W domu i na budowie: 25 lat elektronarzędzi Bosch w Polsce
Pozostałe zdjecia
31 października 2017
Informacja prasowa
Elektronarzędzia - Bosch linia niebieska
liczba zdjęć: 8
Na początku lat 90-tych Bosch, jako pierwszy producent elektronarzędzi, otworzył w Polsce dział handlowy i rozpoczął sprzedaż urządzeń dla profesjonalistów i majsterkowiczów z myślą o budowaniu długofalowych relacji z klientami. W tamtym czasie na polskim rynku konkurencja była niewielka, a popyt ogromny. Obecnie dostępna w Polsce oferta elektronarzędzi jest bardzo szeroka, zmieniają się oczekiwania klientów, ale Bosch wciąż utrzymuje pozycję lidera.


Jeśli zapytamy Polaków o znane im marki branży elektronicznej Bosch wymieniany jest na pierwszym miejscu. Taką odpowiedź podaje aż 95% respondentów. Dział Elektronarzędzi Bosch rozpoczął swoją działalność w Polsce w 1992 roku i właśnie obchodzi jubileusz 25-lecia. Szacuje się, że przez ten czas ponad 2,5 mln Polaków zaopatrzyło się w wiertarki, wkrętarki, szlifierki kątowe, młoty obrotowe i inne elektronarzędzia Bosch. Skalę zmian pokazuje też porównanie obecnej sprzedaży do poziomu z początku działalności - w 1992 roku firma sprzedała w Polsce 4 000 sztuk elektronarzędzi, natomiast w 2016 220 000 sztuk, czyli aż 55 razy więcej.
 
W latach 90-tych Bosch zasłynął z wprowadzenia na polski rynek młotów z mocowaniem SDSplus i SDS max, stanowiących przełom w elektronarzędziach dedykowanych do pracy w betonie i żelbecie. Opracowana przez firmę technologia ułatwiła pracę profesjonalistom, którzy mogli w końcu porzucić uciążliwe wiertarki udarowe. Dzięki innowacyjnemu sprzętowi, Bosch zyskał wielu zwolenników, którzy do tego stopnia cenili sobie produkt, że firma utworzyła tzw. „klub młotkowy” skupiający dealerów, którzy mieli go w swojej ofercie.
 
Przełomowe elektronarzędzia
Kolejnym rewolucyjnym rozwiązaniem było wprowadzenie do oferty Bosch elektronarzędzi akumulatorowych w technologii litowo-jonowej. Pierwszym takim modelem na rynku była łatwa w użyciu wkrętarka dla majsterkowiczów: Bosch IXO. Do dziś – a obecnie oferowana jest już piąta jej wersja – na całym świecie sprzedało się 13,5 mln sztuk tej wyjątkowo udanej wkrętarki. Wkrętarka IXO pokazała, jak duże znaczenie w elektronarzędziach ma prostota i wygoda ich użytkowania. Nic więc dziwnego, że kolejnym krokiem Bosch było wypuszczenie w 2015 roku pierwszego elektronarzędzia ładowanego indukcyjne (System Bosch Wireless Charging). Wyjątkowy system, dzięki specjalnemu akumulatorowi i indukcyjnej ładowarce, umożliwia szybkie ładowanie narzędzia podczas przerw w pracy, bez konieczności posiadania dodatkowej baterii.
 
Zasługą Bosch jest też zbudowanie w Polsce rynku elektronarzędzi pomiarowych wśród konsumentów prywatnych. Dalmierz, tak jak kiedyś zwykła miarka, stał się sprzętem postrzeganym w polskich domach jako niezbędny, tak samo jak pralka czy lodówka. W 2017 roku już ponad 63% zapytanych osób potwierdziło znajomość kategorii dalmierzy laserowych firmy Bosch.
 
Digitalne innowacje
Bosch co roku wprowadza na polski rynek  wiele nowości produktowych, oprócz tego mocno stawa na rozwój i wykorzystanie technologii digitalnych, ułatwiających pracę profesjonalistom i majsterkowiczom. Dostępne są rozwiązania, w których wybrane elektronarzędzia łączy się z aplikacjami instalowanymi w smartfonach lub tabletach. Jedną z najwcześniejszych takich innowacji było zastosowanie w dalmierzach laserowych Bosch technologii Bluetooth. Dzięki niej uzyskane pomiary są przesyłane na smartfon lub tablet, a następnie mogą tam być zapisywane, obrabiane i wysyłane dalej dzięki specjalnej aplikacji Bosch. Ołówek i kartka papieru przestają być potrzebne.                                                           
 
Elektronarzędzia nowych pokoleń
Ten kierunek rozwoju Działu Elektronarzędzi szczególnie docenia pokolenie obecnych 25-latków, którzy wkraczają w samodzielność i na rynek pracy. Z badania* przeprowadzonego z okazji 25-lecia firmy Robert Bosch w Polsce wyłania się obraz pokolenia uzależnionego od technologii. Na co dzień badani są wręcz otoczeni ekranami smartfonów, komputerów i innych urządzeń elektronicznych. Ponad dwie trzecie z nich deklaruje, że w Internecie spędza co najmniej 4 godziny dziennie. Między innymi dla nich Bosch otworzył ostatnio własny internetowy sklep elektronarzędzi przeznaczonych dla majsterkowiczów. Intensywnie wspiera też partnerów handlowych oferujących produkty Bosch w tym kanale, co przyczynia się do stałych dwucyfrowych wzrostów sprzedaży elektronarzędzi w obszarze online. Będąc w awangardzie zmian rynkowych, Bosch pozostaje wierny swoim zasadom: wciąż stawia na jakość i budowanie długofalowych relacji z klientem, choć obecnie coraz częściej kontakty i wymiana informacji odbywają się online.
 
* Badania ilościowe i jakościowe zostały przeprowadzone na zlecenie Bosch przez ośrodek badawczy Danae na przełomie kwietnia i maja br. Wzięło w nich udział 527 osób w wieku 25 lat.

PT24-10.17

Osoba odpowiedzialna za kontakt z dziennikarzami

Magdalena Kołomańska - Forum Prasowe Bosch

Magdalena Kołomańska

+ 48 22 715 48 04

Pliki do pobrania

© Robert Bosch Sp. z o.o.