Technika Grzewcza

Pompy ciepła marki Buderus zużywają jeszcze mniej energii elektrycznej
Buderus rozszerza swoją ofertę o nowe gruntowe pompy ciepła

Informacja archiwalna

Oferta marki Buderus obejmuje szereg urządzeń wykorzystujących energię odnawialną. Najnowszymi z nich są gruntowe pompy ciepła Logatherm WPS-1, które zużywają wyjątkowo mało energii elektrycznej.

W maju na polskim rynku pojawiły się dwa nowe typy pomp ciepła Logatherm WPS-1 marki Buderus: Logatherm WPS 6K/10K-1 i Logatherm WPS 6/17-1. Dzięki wysokiemu współczynnikowi wydajności cieplnej (COP) urządzenia te wyróżniają się bardzo niskim zużyciem energii elektrycznej.

Dla temperatury solanki 0 stopni Celsjusza i temperatury zasilania instalacji grzewczej 35 stopni Celsjusza, czyli dla parametrów zgodnych z normą EN 14511, współczynnik COP nowych pomp ciepła wynosi nawet 4,8. Oznacza to, że z jednostki energii włożonej uzyskujemy nawet 4,8 jednostki energii cieplnej, a to z kolei świadczy o tym, że urządzenia pracują ze sprawnością równą aż 480%. Na pracę z tak wysoką sprawnością pozwalają energooszczędne pompy obiegowe, nowy czynnik chłodniczy i sprężarka oraz sterownik pompy HMC 10-1, który ma takie funkcje jak: optymalizacja pracy pompy ciepła, sterowanie dwoma obiegami grzewczymi i możliwość rozbudowy o kolejne dwa obiegi grzewcze, praca kaskadowa, pomiar energii cieplnej wytworzonej przez pompę ciepła, sterowanie basenem i chłodzenie pasywne.

Dzięki izolacji akustycznej obudowy pompy ciepła i sprężarki oraz zastosowaniu do połączeń hydraulicznych elastycznych przewodów wewnątrz urządzenia, nowe pompy ciepła generują bardzo niski poziom hałasu (nie więcej niż 34 dB). Docenią to z pewnością ich wszyscy użytkownicy.

- Pompy ciepła są atrakcyjną alternatywą dla konwencjonalnych systemów grzewczych. W Szwecji w 90% domów jednorodzinnych do ogrzewania i podgrzewania wody użytkowej wykorzystywane są pompy ciepła. Korzysta z nich nawet szwedzka rodzina królewska. W Polsce urządzenia te są jednak nadal stosunkowo mało znane, a ich zdolność do ekologicznej i efektywnej produkcji ciepła jest dopiero odkrywana – zauważa Grzegorz Łukasik, Product Manager Bosch Termotechnika.

Najnowsze pompy ciepła marki Buderus wyposażone są w: energooszczędne pompy obiegowe klasy A, nowej generacji sprężarkę typu scroll, nowy czynnik chłodniczy R410A, zabezpieczenia nad-prądowe, zawór przełączający c.o./c.w.u., trzystopniową grzałkę elektryczną, a także czujnik kolejności faz i zaniku faz oraz urządzenie łagodnego rozruchu, które sprawiają, że montaż urządzenia jest bardzo prosty. Model pompy z literą K ma dodatkowo wbudowany zaizolowany 185 litrowy zasobnik c.w.u. ze stali nierdzewnej. Na oba typy urządzeń producent udziela pięcioletniej gwarancji.

W Polsce Grupa Bosch jest obecna od roku 1992 i jest reprezentowana przez 3 spółki: Robert Bosch Sp. z o.o., Bosch Rexroth Sp. z o.o. oraz BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. z o.o., Bosch prowadzi w Polsce działalność w 4 lokalizacjach: Warszawie (siedziby spółek), Wrocławiu, Łodzi i Rzeszowie (fabryki). W 2014 roku Grupa Bosch w Polsce wygenerowała obrót w wysokości 2,6 mld złotych i zatrudniała ok. 1000 pracowników. W latach 2014 i 2015 Bosch został wyróżniony tytułem TOP Employers Polska dla najlepszych pracodawców w kraju.

Więcej: www.bosch.pl, www.bosch-prasa.pl, www.facebook.com/BoschPolska

Grupa Bosch jest wiodącym w świecie dostawcą technologii i usług. Zatrudnia około 360 00 pracowników na całym świecie (wg danych na 1 kwietnia 2015) i wygenerowała w 2014 roku obrót w wysokości 49 mld euro*. Firma prowadzi działalność w czterech sektorach: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods, and Energy and Building Technology. Grupę Bosch reprezentuje spółka Robert Bosch GmbH oraz około 400 spółek zależnych i regionalnych w 60 krajach świata. Z uwzględnieniem dystrybutorów i partnerów serwisowych, Bosch jest obecny w ok. 150 krajach na świecie. Rozwój, produkcja oraz sieć sprzedaży na całym świecie stanowią podstawę dalszego wzrostu przedsiębiorstwa. W roku 2014 Bosch zgłosił ok. 4 600 patentów. Strategicznym celem Grupy Bosch jest dostarczanie rozwiązań dla świata zintegrowanego w internecie. Innowacyjne produkty i usługi Bosch poprawiają jakość życia, jednocześnie budząc entuzjazm użytkowników. Bosch tworzy technologię, która jest „bliżej nas”.

*Wyniki finansowe za rok 2014 nie obejmują byłych spółek joint-venture BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH (obecnie BSH Hausgeräte GmbH) oraz ZF Lenksysteme GmbH (obecnie Robert Bosch Automotive Steering GmbH), które zostały w całości przejęte przez Grupę Bosch.

TT09.05.13

Wyślij znajomemu Drukuj